معايب و مزاياي كاشت محصول در گلخانه هاي مدرن

۶۰ بازديد ۰ نظر

سلام دوستان خيللي از دوستان ازم خواسته بودن درباره محصولات گلخانه اي پست بگذارم تو وبلاگ منم كلي گشتم تا اين مقاله رو پيدا كردم اميدوارم خوشتون بياد در ضمن لينك منبع درون متن گذاشتم كه اگه خواستين به منبع مراجعه كنيد

از معايب كاشت محصولات در گلخانه ها

هزينه اوليه آن زياد بوده و قسمت پر خرج آن راه اندازي گلخانه مي باشد كه البته در صورت حاصل شدن سود محصول توليد شده اين هزينه زياد را در سه سال برميگرداند.

نياز به مراقبت شبانه روزي دارد. برعكس كاشت در زمين كشاورزي در كاشت گلخانه اي حتي لحظه اي بي توجهي قطعا خسارت زيادي وارد مي كند مثلا كاهش دما در گلخانه در يك شب سرد زمستاني مي تواند سبب نابودي كامل محصولات گلخانه اي شود.

مزاياي كاشت محصولات در گلخانه ها

توليد در تمام فصول سال با آبياري پايين و قابليت كنترل، امكان مقاوم كردن محصولات گلخانه اي حاصل از كشت ، توليد اقتصادي ، قابليت كنترل موثر آفات و بيماري ها و افزايش توليد محصول و توليد ميوه ها و سبزي هاي خارج از فصل و با صرفه از مزاياي گلخانه ها است.

امكان كاربرد سموم و كودها و آفات كش ها به طور كنترل شده ، امكان كاشت بدون خاك محصول كشت شده ده تا دوازده برابر بيشتر از محصول كشت شده در فضاي آزاد است كه اين ميزان به نوع گلخانه و نوع محصولات و امكانات كنترلي گلخانه وابسته است.

افزايش توليد تا ده برابر هواي آزاد مي باشد به اين معني كه بطور مثال توليد بيست كيلو گرم خيار در يك متر مربع در گلخانه به جاي توليد دو كيلوگرم در يك متر مربع در هواي آزاد ميباشد.

ايجاد فرصت هاي شغلي براي جوان ها و كشاورزان و استفاده از اوقات فراغت آنان در فصل هاي پاييز و زمستان يكي ديگر ازين مزايا است. توليد بيش از يك محصول در سال يكي ديگر از اين مزاياست كه باعث سود دهي بيشتر ميشود. افزايش كيفيت محصول برداشت شده كه با بررسي دقيق آفت ها و بيماري ها با روش هاي بررسي بيولوژيكي و كاهش مصرف سموم كه باعث افزايش كيفيت محصولات و افزايش صادرات و حفظ محيط زيست مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.